Herní módy – seznam všech
Kampaň
Kampaň je kooperativní herní mód, kdy spolu s dalšími třemi spoluhráči spolupracujete a snažíte se prostřílet zombíkama až do cíle. Kampaně sestávají ze tří až pěti misí, přičemž každá mise končí v tzv. safe roomu, což je místnost s pancéřovanými dveřmi, do které se infikovaní nedostanou. Další mise začíná vždy v tom samém safe roomu, ve kterém končila předchozí. Jednotlivé mise tak na sebe přímo navazují, navíc na sebe navazují i jednotlivé kampaně v L4D2 tím způsobem, že jedna skončí například odplutím přeživších na lodi a další začíná připlutím té samé lodě na jiné místo. Tím vzniká celý herní příběh, který se skládá z pěti kampaní. Později byly do hry přidány další dvě kampaně L4D2 a navíc i kampaně z původní hry L4D s originálními postavami.
Hra pro jednoho hráče
Jedná se offline verzi kampaně, kdy ovládáte zvoleného hráče a zbylé postavy ovládá počítač.
Versus
Versus je herní mód určený pro dva až osm hráčů. Ti jsou rozděleni do dvou týmů po čtyřech. Postavy, které neovládá hráč, ovládá počítač. Soupeřící týmy jsou přeživší (survivors), kteří hrají za lidské postavy a snaží se dostat na konec mapy do safe roomu, a infikovaní (special infected), kteří hrají za speciální zombie (Boomer, Smoker, aj.) a snaží se zabít všechny přeživší. Týmy se po dokončení mapy nebo zabití všech přeživších prohodí. Skóre se počítá podle toho, jak daleko v mapě přeživší došli. Toto skóre se přičte k celkovému skóre týmu v rámci kampaně. Pokud oba týmy došly až na konec mapy, tým, který způsobil větší újmu přeživším (damage) při hře za infikované, obdrží 25 bodů ke svému skóre navíc. Vyhrává ten tým, který má na konci kampaně (sledu několika po sobě jdoucích map) více bodů.
Scavenge
Scavenge se hraje pouze na jediné mapě v daném počtu kol. Hrají proti sobě dva týmy o čtyřech postavách. Postavy, které neovládá hráč, ovládá počítač. Tým přeživších se snaží naplnit generátor pomocí kanystrů, které se nacházejí v různých částech mapy. Tým infikovaných (special infected) se jim v tom snaží zabránit. V mapě se postupně objevují také běžné zombie (common infected). Po smrti všech přeživších nebo naplnění generátoru se týmy prohodí. Když se takto oba týmy vystřídají, začne nové kolo. Vyhrává ten tým, který ve více kolech dokázal naplnit generátor větším počtem kanystrů. Pokud v nějakém kole naplní oba týmy generátor stejným počtem kanystrů, dostane bod ten tým, který to stihl rychleji.
Survival
Čtyři přeživší se snaží co nejdéle odolat nekonečným, postupně stále sílícím, řadám zombií. Tento mód se odehrává na omezeném prostoru v jediné mapě. Hra končí po smrti všech postav. Hráči jsou pak odměněni medailemi podle doby, kterou se dokázali ubránit.
Realismus
Tento herní mód je těžší variantou kampaně. Na rozdíl od módu Kampaň zde přeživší nevidí ani obrysy svých spoluhráčů, ani obrysy předmětů (ostatní prvky HUD zůstávají zachovány). Navíc nelze ani vysvobodit mrtvé přeživší (v Kampani se mrtvý přeživší po určitém čase objeví v uzavřené místnosti, ze které ho lze vysvobodit a vrátit do hry). Smyslem těchto modifikací je přiblížení hře realitě, odtud název Realismus. Infikovaní jsou navíc o něco odolnější a čarodějka (Witch) zabíjí okamžitě.
Realistický Versus
Tento mód je mix módů Realismus a Versus. Hraje se Versus, ale přeživší jsou znevýhodněni pravidly z Realismu.
Mutace
Režim Mutace obsahuje množství herních módů, ve kterých jsou nějakým způsobem modifikovány pravidla oproti klasickým módům popsaným výše, například máte k dispozici pouze jednu zbraň, objevují se pouze speciální infikovaní aj.
Přispěvatelé: Wikipedie, Left 4 Dead 2 [online], Wikipedie: Otevřená encyklopedie, 2015. Datum poslední revize 28. 12. 2015, 10:23 UTC. [citováno 18. 09. 2016] <https://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Left_4_Dead_2&oldid=13175185>